Spierpijn! 5 tips om hier wat aan te doen…

Fitness Artikelen

Algemene Fitness / Fitness Artikelen 69 Views

Spierpijn, het hoort er een beetje bij hé als je fanatiek& sport. En soms is het heerlijk om te voelen dat je echt wat hebt gedaan! Maar o, wat is het irritant als die trap wel de Mount Everest lijkt en je niet normaal kunt gaan zitten. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je kunt proberen om jouw spierpijn te verminderen. Koffie Raar maar waar, je bakkie voor de training helpt tegen spierpijn. Tenminste als je voor de variant met cafeïne gaat. Hoe het precies werkt is een nogal medisch verhaal maar het komt op het volgende neer: de cafeïne in de koffie zorgt ervoor dat je pijnprikkels naar je brein worden geremd. Zo ervaar je dus minder last en kun je sneller weer knallen in de sportschool! Koude douche In de categorie& doen we liever niet maar het helpt wel. & Koud afdouchen of een sprong maken in een ijsbad. Door de warme kraan aan het eind van de douche even uit te draaien en tot tien te tellen bevorder je het herstel van je spieren. De bloedvaatjes onder je huid trekken tijdelijk dicht om zo je organen warm te houden. Door daarna weer op te warmen stroomt je bloed sneller richting je vermoeide spieren. Hierdoor krijgen ze dus als het ware even een boost. Tijdens deze warme zomer misschien iets om te proberen?

Comments